Nu naar het regenwoud in Tankoko

23 mei 2023 - Batu Putih Bawah, Indonesië

23 mei

Vandaag terug op pad met Jefrey maar wat later dan gewoonlijk, onze rit ging naar Tangkoko (een natuurreservaat). Voorlaatste bestemming voor we terug naar huis komen, wat vliegt de tijd!
Onderweg terug een stopke : een oud kerkhof waar ze de mensen rechtop zittend begraven en dan nog 1 bij de Japanese cave. Dan lange rit tot Tankoko Hill, onze homestay voor vannacht, dicht bij het regenwoud. We hadden om 15u30 afspraak met een 'ranger' die ons zou gidsen door het regenwoud, op zoek naar het 'spookdiertje' of Tarsier. Onderweg hadden we geluk en zagen een familie beerkoeskoes, een soort buideldier (verplaatst zich meestal 's nachts). Ook 2 spechten die aan het tokken waren aan weerszijden van een boom. Verder nog heel mooie vlinders, speciale bomen en hagedissengezien. Eigenlijk moesten we nog spinnen  met o.a. een tarantula zien, maar die hebben we geskipt, omdat ik heel bang ben van spinnen🥶. Uiteindelijk aangekomen bij de boom waar het spookdiertje in leeft. Een hele familie zat er. Mooi en curieus om te zien! Op de terugweg nog even naar de beach, ja vlak bij het regenwoud en terug naar onze
cottage voor een douchke en ons dinner. Heel lekker terug. Straks in ons bedje want morgenvroeg om 5u30 terug paraat voor een ochtendwandeling in de jungle voor we met de boot richting Siladen vertrekken.

Ziezo tot morgen ?! 🐒🐻🐦🦎🦋

1. Eric en Manon:
    26 mei 2023
    Héél mooie foto's weeral.
    Het is daar wel bijzonder mooi en diverse natuur hé
  2. Arielle de Wit (Mimpi Reizen):
    27 mei 2023
    Leuk om de reisplannen zo te kunnen volgen! Veel dieren hebben jullie gezien én het spookdiertje!