Een rustig dagje in Tentena

12 mei 2023 - Tentena, Indonesië

Eerst lang geslapen, deed deugd na de rush van de vorige dagen.Water warmen voor scheerbeurt van Pat op grootmoeders wijze !Dan ontbijten, op ‘t gemak ons klaarmaken en op weg naar Tentena ‘stad’. Niet gewoon dat wegje ernaartoe, grote waterplassen en diepe putten door de regen van gisterenavond. Enkele fotostops voor de views en enkele vogels. Nog een powerbank gekocht, want de batterijen zijn hier vliegensvlug plat door de warmte. Mas bracht ons naar een toren vanwaar we een prachtig zicht hadden op de stad , de rivier en het meer. Foto, foto 😉. Er was ook een lokale markt waar we natuurlijk gingen kijken. Kroepoek in alle vormen en van verschillende grondstoffen gemaakt. Heel mooie groentenkraampjes. Op het einde een viskraam en een vleeskraam. Die vis dat was çava. Maar dat vleeskraam ! Ze verkochten er everzwijn, hond en vleerhonden😲.Ze verstopten de hond toen we eraan kwamen, geen foto’s hiervan! Daarna ongeveer lunchtijd en een mooi plekje gevonden, maar alleen rijst en noedels om te eten én geen biertje of frisdrank, wij terug weg😕’t was nochtans een mooi locatie. Nog bij 2 restaurantjes gestopt maar geen eten, dus besloten we terug naar de cottage te gaan, daar hadden we volpension en kregen we een lekkere broodmaaltijd. Nu nog wat genieten van het uitzicht en de rust, want morgenvroeg vertrek om 6 uur!!!

Ziezo, een kort verhaaltje vandaag 😊

1. Nico:
    12 mei 2023
    Top zeg, heel leuk om even mee te reizen!!!