Op verkenning in de streek van Tomohon

22 mei 2023 - Tomohon, Indonesië

Vandaag was een drukke dag met veel nieuwe indrukken en heel mooie plekjes. Eerst bezochten we de 'extreme' market. Daar verkochten ze alles wat 4 poten heeft om op te eten. Zelfs kat en hond😮. Hiervan geen foto's voor de blog.... Daarna vertrokken richting vulkaan Mahawu. Een slipery wandeling tot boven, maar het uitzicht op de krater was prachtig. Terug via het hoge gras naar beneden en hop, auto in en op weg naar een meer. Maar dit meer was geen gewoon, je mocht er niet in zwemmen want het was een zwavelmeer en was  onstaan in de krater van een slapende vulkaan. We deden een wandeling en zagen heel wat stoom ontsnappen uit de rotsen en ook kleine waterpoeltjes die borrelden en het stonk er naar rotte eieren😜. Na wat draaien en keren met de auto want het was daar heel smal op weg voor de lunch (kwas niet echt op mijn gemak, wilde liever uitstappen tot hij gedraaid was maar...🥴). Hier slaan ze geen enkele maaltijd over (ik wel soms🤭). Op onze weg passeerden we een 'Artshop'. Hier maakten ze allerlei instrumenten. Uit gewoon  hout en uit bamboe, maar ook koperen 'trompetten'. Er verscheen daar ook plots een 'krijger' 😉. Ook eens binnengekeken in het atelier waar ze aan het werk waren. Alles echt handmade! Een vrouw zat hoofdtooien te maken op een singer naaimachine die je bij ons alleen nog in 't museum ziet. Nog wat rondgelopen en gezien hoe ze kaneel uitsneden uit de schors van een boom. Deze groeit terug dicht!
Weetje!: je mag nooit helemaal rond uitsnijden, anders gaat de boom dood.
Ook geproefd van de zelf gestookte drank... Pat vond het niet zo lekker🤣. Ik nam de hangbrug terug  naar de auto. Toch wiebelig hoor en in de midden een paal die je moest passeren om verder te kunnen. Vandaar nog een waterval bezocht, foto, filmke en terug naar huis via the grean valley met allemaal padi fields(rijstvelden) .' s Avonds Jefry en z'n vrouw uitgenodigd voor dinner. Op 't gemak in een plaatselijke Warung Baker Baker gegeten. Ik eens wat rijst gegeten om de darmflora terug wat op ' normaal'  te krijgen. (kleur, geur, constitutie ☺️).

Nog een kleine anekdote : ik zag een grote vogel in een boom, Pat direct proffessional camera in de aanslag en maar naderen, beetje bij beetje, maar plots was hij de' vogel' kwijt ik zie alleen een tak, ik trek een foto van een tak van een boom! Wat bleek? Het wàs ook een tak maar iedereen(zelfs Jefry en een andere gids) dacht dat het een vogel was😂.

Tot zover de ontdekking van Tomohon

Groetjes 🙋

1. Syndie:
    23 mei 2023
    Hallucinaties?? Als je vogels ziet waar er geen zijn 🙈 opgelet!
  2. Patrick en Swaze:
    25 mei 2023
    Ja! Dat is lang geleden é🦅