Vertrek uit Manado richting Tomohon

21 mei 2023 - Tomohon, Indonesiƫ

Vroeg op zonder wekker. Ontbijt : Ā croissantje met echte 'elle & vire' boter, dat was lang geleden en 't smaakte! Pat z'n eitje' sunny side up' zoals bijna elke dagšŸ¤­
Weetje:een vervoerkarretje met fiets = becak (betjak) eentje met motor = bentor
We gingen met onze nieuweĀ gids/chauffeur Jefrey via een toeristische route naar een uitkijkpunt, prachtig! Af en toe moest de airco uit om de berg op te gerakenšŸ˜² Onderweg bij locals kruidnagel die lag te drogen, een oud vrouwtje dat wuifde vanuit haar raampje. Nog Jezus gezien in de verte in de hoogte....Ā
Onderweg nr beneden nonnekes tegengekomen , foto natuurlijk, maar tante nonneke haalde haar IPhone boven en wilde ook wel een fotootje voor haar archieven (of om te tonen aan de rest vh kloosteršŸ˜‰) In Tomohon aangekomen bezoekje gebracht aan een chinese tempel, mooi, veel boeddha's en wierook . De pagode beklommen en mooi uitzicht van daar. Nu naar de warmwaterbronnen, curieus hoe dat zomaar uit de grond, op vele lukrake plaatsen tevoorschijn komt. Je kan er op bepaalde plaatsen ook in baden. De stoom van de bronnen wordt gebruik voor elektriciteit (via pijpleiding). Op naar onze slaapplek voor de volgende 2 nachten. Kregen een welkomstdrankje en hapje. Hele mooie bungalow! (kregen zomaar een upgradešŸ˜²), ook een prachtige tuin met veel bloemen en blijkbaar ook vogels maar dat zal voor morgen zijn, want nu ondertussen donker. Dinner by candlelight šŸ˜