De Siladen : dag 3 en 4

27 mei 2023 - Bunaken, Indonesië

Gisteren (26 mei) was een hééél rustige dag. 's Nachts hevig geregend zodat er ' s morgens heel veel stroming op het water zat en we niet gingen snorkelen. Dus in de ligzetel op het strand, in de schaduw, want de zon is hier heel fel. Een sudokuutje voor Pat en voor mij wat lezen, ook nog een babbelke met de andere gasten, apero, lunch. Daarna hetzelfde : chillen! En toch vliegt de tijd. De smoutinge en after smoutinge zijn bijna uit. Dus 't wordt tijd om onze wegen in te korten. Vanmorgen (27 mei) ontbijtje op het strand aan ons privétafeltje. Zaaaaalig!' k denk niet dat we nog gaan snorkelen vandaag want anders is ons badkostuum niet meer droog voor in de valies, tenzij het very very hot wordt...🥵. Dus straks 'packing', de vlucht nog eens checken en informeren of de boot en de taxi voorzien zijn om ons naar het vliegveld te brengen. We hebben dan een lange vlucht voor de boeg en hopen maandagmorgen rond 8u te landen op  Schiphol.🤞🍀✈️

Hier eindigt ons Sulawesi verhaal. Wij hebben alvast enorm genoten en veel gezien, maar aan de andere kant is er het besef hoe goed wij het in ons belgenlandje wel hebben.

We meugen oes antjes twoppe leggn! 🙏🙏🙏

Nog een laatste weetje van hier : als de buren iets doen waarmee je niet zo gelukkig bent , dan hang je gewoon een  zak met vuilnis voor zijn deur. Dan weet ie dat er eens gebabbeld moet worden 😊. Long time ago waren die zakken gevuld met ingewanden van dieren. Zo zie maar hoe een burenruzie kan opgelost worden é😂

Ziezo, bye bye everybody, we hopen dat jullie meegenoten hebben en dankjewel voor de vele reacties. Het deed ons ook deugd iets van jullie te horen! 😘

Patrick en Swaze

1. Philippe:
    27 mei 2023
    Top. Ik wens jullie een behouden terugreis en tot volgende week eens.
    Wij vertrekkensklaar voor de tocht Halle-Wevelgem (25 wandelaars en 4 fietsers)
    Nog eens bedankt voor de verjaardagwensen.
    Tot gauw
  2. Tom Ghekiere:
    Hey,
    Wat een mooie trip !
    Bedankt voor de boeiende reisverhalen en de prachtige foto's. Zo hebben we ook een beetje kunnen meegenieten.
    Een goede terugreis !
  3. Arielle de Wit (Mimpi Reizen):
    27 mei 2023
    Heerlijk om mee te hebben kunnen genieten van jullie mooie verhalen en prachtige foto's. Een hele goede terugreis gewenst en vooral nog even nagenieten van alle indrukken die jullie op hebben gedaan!
  4. Syndie:
    27 mei 2023
    Veilige reis, ondertussen misschien al thuis. Tot binnenkort
  5. Griet:
    29 mei 2023
    En... hoe voelt dat terug thuis in zonnig 'cold and windy' vlaanderen? In elk geval kunnen jullie nu nog weken nagenieten van al dat moois. Tot gauw!
  6. Patrick en Swaze:
    29 mei 2023
    Nog onderweg met de trein vanuit Schiphol , maar toch al bij het uitstappen uit de vlieger vanmorgen een rillingske, brrr koud hier🥶