Laatste bestemming in Sulawesi : de Siladen

24 mei 2023 - Bunaken, Indonesië

Om 5 u liep de wekker af ! Tijd om op te staan voor een ochtendwandeling met gids , op zoek naar hornbills en de zwarte makaken. En of we geluk hadden !!! Heel onverwachts nog een beerkoeskoes gezien (schijnt nochtans zeldzaam om te spotten). Na een half uurtje stappen kwamen we een groep zwarte makaken tegen. Het alfamannetje, moeders en heel veel kleintjes, die poseerden heel gewillig voor de camera. Na heel wat kiekjes onze weg verdergezet. Plots ssstttt  a  blue capped Kingfisher. Heel stilletjes gingen we dichterbij en konden mooie foto’s nemen. Nu terug wat wandelen en… terug een Kingfisher maar nu een grijze, weer fotomomentje. Maar de hornbill vonden we niet direct, wel zijn nest 🪹. Mensor, onze gids, ging hem zoeken! Ons geduld (en vooral Patrick’s) werd op de proef gesteld. Maaarrr, ja, hij had hem gevonden en ipv 1, een koppel. Prachtig was dat, zo kleurrijk en zoals ze daar samen op een tak zaten. Nu werd het toch stilaan tijd om terug te keren, want het ontbijt wachtte ! Onverwachts nog enkele bonussen op de terugweg : een groene papegaai, een zéééér zeldzame uil en terug een spookdiertje. Weer de nodige foto’s genomen en met stevige tred naar onze homestay. Daar aangekomen een deugddoende douche genomen, valiezen gemaakt en hop naar het ontbijt. Rond 10u vertrokken naar de haven voor onze boottocht naar de Siladen, onze laatste verblijfplaats voor we terug naar huis vertrekken. Hier terug snorkelen, chillen, lezen en niksen voor 4 dagen. De foto’s volgen 😉.

zonnige, luie groetjes ⛱️🏝️😎🐚🏊‍♀️🤿

1. Luc chanteloup:
    24 mei 2023
    Was de moeite waard zo te zien rust goed uit en veilige vlucht
  2. Detje:
    24 mei 2023
    Zo'n mooie reis. Blij dit te kunnen volgen.
    Geniet nog van jullie laatste dagen op reis, en tot in Wevelgem <3
  3. Syndie:
    Goeie vlucht
  4. Jozef Noppe:
    25 mei 2023
    Mooie verslagen en foto’s. Stel het verder wel en goede terugreis. Doei!
  5. Patrick en Swaze:
    27 mei 2023
    Dankjewel! Wist niet dat je onze verhalen volgde.
  6. Arielle de Wit (Mimpi Reizen):
    27 mei 2023
    Wat hebben jullie veel gezien en gedaan! Heel leuk!