De Siladen : dag 2

25 mei 2023 - Bunaken, Indonesië

5u30, de réveille, hop hop uit de veren! We gingen dolfijnen spotten, samen met Danny en Mariëlle. Boot op en weg in alle vroegte. Na een kwartiertje varen zagen we al de eerste dolfijnen, ze kwamen naast de boot zwemmen en we konden ze heel goed zien. Ze waren ook heel snel terug weg zodat een fotootje trekken moeilijk was. In de verte zagen we andere dolfijnen salto's maken boven het water : dubbel gestrekte salto, salto met dubbele schroef enzo nog veel meer. Daarom worden ze ook 'tuimelaars' genoemd. Naar verschillende plekken gevaren en nog dolfijnen met jongskes gezien en een ware saltospektakels, precies Cirsue du Soleil ! Dan plots iets raars, precies allemaal vissen die lagen te spartelen in zee,(jackfish) alle kleine vissersbootjes die errond lagen vlug ernaartoe en even plots was de zee weer zo glad als een spiegel. 2u hebben we daar rondgevaren, zalig was dat. Dan terug voor het ontbijt en ons gerief wat inpakken want we hebben er mochten verhuizen naar een Sea view bungalow.🌊 Na een lichte lunch een tour rond het eiland. Tip die we kregen van anderen en Paul (de host) zei ons wanneer we best konden vertrekken (bij laag tij) om niet teveel door het water te moeten ploeteren om de uiterste hoek van het eiland te nemen. 't Was warm en een beetje lastig om stappen over het zand, klimmen over en onder de bomen en rotsen, maar we geraakten rond in 1u30, goed gestapt! Tijd voor een plons in het zwembad dat gevuld is met zoutwater en lekker warm is van het zonnetje. Nog een' bintang' en dan klaarmaken voor dinner. Alle gasten samen aan tafel, best gezellig en goed voor het opfrissen van onze talen. Mooi Nederlands, Engelse , Frans en dat Duits hebben we niet geprobeerd 😂. Het eten is hier ook heel lekker. Nog een babbeltje met onze' nieuwe' vrienden en den beddenbak in!

Groetjes🙋🙋‍♂️

1. Philippe:
    26 mei 2023
    Mooie foto's en een leuk reisverhaal. Geniet van de laatste dagen.
  2. Luc chanteloup:
    26 mei 2023
    prachtige natuur en hoogstwaarschijnlijk stilte nog een spetterende laatste dagen.👍❤
  3. Patrick en Swaze:
    27 mei 2023
    Dankjewel!
  4. Arielle de Wit (Mimpi Reizen):
    27 mei 2023
    Zo bijzonder dat jullie de tuimelaars hebben gezien, dat vond ik ook echt prachtig om te zien en dat zomaar in het wild! Geniet nog lekker van Siladen.