Ramang Ramang

3 mei 2023 - Makassar, Indonesië

Wakker gemaakt door de wekker, wat sliepen we nog vast… Ontbijtje met zicht op zee, záááálig. Om 9 u appel, Mas, onze chauffeur was er voor onze eerste uitstap naar Ramang Ramang een dorpje op anderhalf uur van Makassar. Heel rustig, waren bijna de enige bezoekers, mooie wandeling gedaan tussen de rijstvelden en de kalksteenrotsen. Veel vogels gehoord, hier en daar ook 1 gezien.In een plaatselijk ‘kafé’  iets gegeten en gedronken. Dat eten was vooral rijst en bananen op verschillende manieren klaargemaakt ook pindanootjes gegeten, maar dan gekookt, smaak naar witte bonen.😋Daar ook boottochtje gemaakt in de mangroven.Langs de ‘toeristische’ route teruggekeerd Makassar, met enkel fotostops  onderweg.Terug in Makassar lunch in plaatselijk bar/cafeetje. Lekker !!! Nog een wandeling op de Boulevard gedaan, waar heel veel eetkraampjes waren, die allemaal bijna hetzelfde verkochten, geplette banaan, gefrituurde banaan, banaan in een jasje van rijstmeel, kippesaté, kippeballetjes, gefrituurde kip enz… waren bezig alles klaar te maken voor vanavond.Rook heel lekker, maar gids zei dat we beter niet alleen daarheen gaan vanavond, dus gaan we straks na een verfrissende douche een mondje eten. Dan vroeg onder de wol, want morgenvroeg vertrek naar Bira, onze volgende stopplaats

groetjes en tot later

1. Luc chanteloup:
    3 mei 2023
    Wow is mooi, waarschijnlijk ook rustig. Mooie tempel of wat is het. Geniet morgen
  2. Eric en Manon:
    3 mei 2023
    Ja dat ziet er daar héél mooi uit!
    Ik denk toch dat Patje een beetje ga vermagerd zijn.
    Groetjes
  3. Arielle:
    3 mei 2023
    Klinkt als een mooi start van jullie reis! Mooie foto’s ook 😊