Nieuwe dagreis : van Sengkang naar Rantepao

7 mei 2023 - Tana Toraja Regency, Indonesië

Hallo,

Voor ons terug een transferdag. Mas was terug vroeg van de partij.We vertrokken iets vroeger dan voorzien. Onderweg mogen we altijd vragen om te stoppen voor foto’s of een bezoekje. Dus op weg. Eerste stop bij een zijdeweefster. Nog echt handwerk hoor, maar heel mooie zijde. Dan nog een wandelingetje in het dorpje. De ene weeft , de andere kuist zijn moto (met tandenborstel en veel schuim)😉.Op vrijdag moeten de kids niet naar school, maar dan wel op zondag, ze riepen ons van verre toe, hi, white man , foto, foto, dus wat deden we….we trokken een fotootje é. Wat ze hier ook hebben zijn snelheidsremmers -drempels 😂. Nu terug verder, een heel mooi zwaluwhuis gezien en ook de plaatselijke markt met veel fruit enz…De drukte van het dorpje achter ons gelaten en plots hele groepen eenden op de rijstvelden..waarom…voor de eieren.Elke avond drijft men de eenden samen op 1 plek en de volgende morgen worden ze terug vrijgelaten en kan men honderden eieren rapen! Sommige wegen waren terug bumpy door de regen van de vorige nacht. Nog een weetje : heel af en toe zijn er rode lichten op de weg en als het druk is moet je stoppen, anders mag je gewoon doorrijden 🙃. We vertelden Mas dat we wel graag wat kroepoek hadden gekocht maar wel van zo’n rijdende winkel, niet in een gewone shop. En we hadden geluk, plots zat er 1 voor ons. Hij had wel meer mee dan kroepoek…een rijdende supermarkt. Ze wilden terug op de foto met de ‘white men’ 🤣.Plots grote wegenwerken en een heel zware camion voor ons, ‘t heeft efkes geduurd voor we er voorbij waren. Een bruiloft stond ook op ons verlanglijstje en we hadden weer geluk. Aan de kant van de weg zagen we een versierde partytent en Mas stond op zijn rem. We gingen eens piepen! Manmanman, een bruiloft en wat een gastvrije mensen ! Ze vroegen ons direct binnen en we zaten bijna aan de eretafel🤭. Vele foto’s later met gillende vrouwen en fotograferende mannen gingen we terug op pad, we moesten verder, onze lunch wachtte op ons. We namen onze lunch op een prachtige locatie The Erotic Mountain Café…..Buikje vol en hop in de auto. Nog enkele fotostops en waren vlak voor de bui in ons hotel waar we nu genieten van een coctail en een biertje (2 dagen op water en thee ☕️🫖🧃(die moslims toch 😉!)

groetjes uit de bergen

1. Syndie:
    Onvergetelijk
  2. Detje:
    Water en thee ☺️🤣☺️ Nu 🍻 en 🍷 🥳
  3. Annie en Piet:
    7 mei 2023
    Wat een mooie verhalen en fotos, dag na dag. Leuk om van op afstand mee te reizen. Geniet verder !
  4. Arielle:
    8 mei 2023
    Prachtige ervaringen weer 😊 Zo bijzonder ook om bij een bruiloft te zijn!